Handelsebetingelser og Persondatapolitik

Generelle oplysninger

www.bygge-klodser.dk

Rye Udlejning

Enkeltmandsvirksomhed

CVR-nr. 34238774

Tibbevangen 39

2730 Herlev

E-mailadresse salg@bygge-klodser.dk

Telefonnummer 4266 1234

 

1. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Efter den nye forbrugeraftalelov mister du som køber ikke længere fortrydelsesretten, selv om du tager varen i brug. Dog skal du give besked inden 14 dage efter leveringen af dine varer, hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret.
 
Hvis du har taget varen i brug, kan vi fratrække et rimeligt beløb svarende til den forringelse af varens værdi, som brugen har medført.
 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 


Hvis du vil benytte dig af fortrydelsesretten, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved salg@bygge-klodser.dk eller ved at benytte fortrydelsesformularen. Du kan se den her, og desuden får du fremsendt et eksemplar sammen med ordrebekræftelsen, når du køber din vare.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.



Hvis du ønsker at klage i forbindelse med håndteringen af din fortrydelsesret, kan du gøre det til:

Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
Hjemmeside
 


2. Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:

BYGGE-KLODSER
Tibbevangen 39
2730 Herlev

Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Møbler samt varer over 5 kg totalvægt, som skal sendes med fragtmand.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 400,-

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

 

3. Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du udfylder vores formular eller vedlægger følgende; Ordrenummer, navn og telefonnummer.

Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

4. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på bygge-klodser.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 

 

5. Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 

 

6. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
BYGGEKLODSER
Tibbevangen 39
2730 Herlev
 

 

7. Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

 

8. Levering

Vi bestræber os på at levere dine varer hurtigst muligt efter ordremodtagelsen. Hvis du ønsker levering på en bestemt dag eller på en bestemt adresse skal du huske at notere det ved oprettelse af orden.

 

Vi leverer varer inden for 2-3 hverdage efter ordremodtagelse. Udtaget herfra er møbler, der sendes med fragtmand og leveres indenfor 5-7 hverdage fra ordremodtagelse hvis varen er på lager.

Undtaget er varer, der er i restordre og bestillingsvarer - du vil her modtage mail fra os med forventet leveringstid.


(Alle vores leveringstider regnes fra først kommende arbejdsdag kl. 8.00)
 

Bygge-klodser.dk leverer til hele Danmark med undtagelse af ikke brofaste øer samt Grønland og Færøerne. Du kan kontakte bygge-klodser.dk på telefon 4266 1234 for oplysninger om, hvordan og hvortil vi kan levere i dit område.

 

Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har kunden selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtager adressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varen, det er derfor vigtigt at der på det angivet telefonnummer under bestillingen er muligt at træffe nogen hjemme. Det er muligt at benytte alternativ leverings adresse feks. din arbejdsplads.

 

LEVERING

Hos bygge-klodser.dk bestræber vi os på hurtig levering og personlig service. Alle ordrer bestilt på hverdage inden kl. 12:00 afsendes senest førstkommende hverdag. 

Hvis du skal bruge varerne til en bestemt dato eller på en bestemt adresse er du velkommen til at skrive det under "kommentarer", så gør vi, hvad vi kan for at hjælpe.

Vi bruger primært GLS til alm. forsendelser og Danske Fragtmænd til forsendelser af møbler. Vær opmærksom på, at GLS ikke leverer pakker i weekenden, så varer bestilt torsdag efter kl. 12 og fredag, leveres tidligst førstkommende mandag.

Vi lagerfører alle de varer, som du finder på vores hjemmeside. Dog kan det forekomme, at enkelte varer er udsolgt, og der vil så være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig. Vores leveringstid på lagerførte varer er 2-3 hverdage.

Særligt for møbler: Vi har eneforhandling på møbler fra Bopita i Holland. Det betyder, at vi kan skaffe alle varer fra www.bopita.com  - men vi lagerfører blot et udvalg. Vi skaffer gerne møbler hjem til netop dit brug – kontakt os for pris og leveringstid. Da møblerne laves på bestilling i Holland skal du skal forvente leveringstid på ca 2-3 uger på ikke lagerførte bestillingsvarer -  inkl. Møbler i restordre.

Vi leverer møbler med fragtmand for at sikre bedst mulig service for dig – vores møbler er af høj kvalitet og vejer en del, så vi kontakter dig og aftaler oftest tid og sted for levering af dine møbler.

Husk at gemme dit ordrenummer hvis varen returneres og pengene skal refunderes.

FRAGTPRISER

Vi bruger primært GLS, der leverer lige der, hvor du ønsker det – du vælger forsendelsesmetode, når du gennemfører ordren.

Levering til erhvervsadresse kr. 29,- 
Levering til GLS pakkeshop kr. 29,- 

Levering til privatadresse kr. 49,- 

Ordrer over kr. 600,- og møbler sendes fragtfrit i Danmark (undtaget Færøerne, Grønland og ikke-brofaste øer – kontakt os for tilbud).

Afhent din ordre gratis på vores lager i Herlev – kontakt os for nærmere aftale om afhentning på kontakt@bygge-klodser.dk 

GLS pakke shop: Du vælger selv den GSL pakkeshop, du ønsker, når du gennemfører din ordre. Du kan vælge fra en liste med pakkeshop, når du indtaster din adresse. Du vil modtage en mail fra GLS og evt. en SMS om at din pakke er på vej. Du skal medbringe pakkens ID-nummer og billedlegitimation, når du henter din pakke. Du kan hente pakken, når det passer dig fx i den lokale forretning, tankstation eller døgnkiosk – der er mange muligheder.

 Erhvervsadresse: Du kan indtaste en alternativ leveringsadresse og få GLS til at levere for eksempel på din arbejdsplads.

Privatpakke: Du kan få din pakke leveret hjem til din dør med GLS – husk at skrive, hvor pakken må afleveres, hvis du ikke er hjemme, når pakken forventes at komme.

Afhentning: Afhent dine varer på vores lager i Herlev, det er gratis. Bestilling og betaling SKAL foretages via hjemmesiden på helt normal vis. Kontakt os for nærmere aftale om afhentning på kontakt@bygge-klodser.dk 

Levering af møbler: Vi bruger Fragtfirma til levering af møbler og her gælder særlige forhold: Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på leveringsadressen, og kunden har modtaget varen. Vælges det, at varen må stilles, har du som kunde selv ansvaret for varen, så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle kunden ikke være der til at modtage en vare, som ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med kunden. Kunden afholder selv omkostninger ved genudkørsel af varen, det er derfor vigtigt at der på det angivne telefonnummer under bestillingen er muligt at træffe nogen hjemme.

Det er muligt at benytte alternativ leverings adresse f.eks. din arbejdsplads. Fragtmanden vil levere til gadeplan – og bæres således ikke op på etager. Kontakt os for særlige aftaler, spørgsmål og transportønsker på tlf 4266 1234 eller mail kontakt@bygge-klodser.dk 

 


9. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på bygge-klodser.dk (CVR 34238774) har vi brug for følgende oplysninger:

    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos bygge-klodser.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for bygge-klodser.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på bygge-klodser.dk er Jane Holm

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til bygge-klodser.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Vi videregiver din e-mailadresse til Trustpilot, der sender dig en auto-generet mail, hvor du har mulighed for at bedømme din oplevelse som kunde hos bygge-klodser.dk – på den måde har vi mulighed for hele tiden at forbedre vores kundeservice.

Hvis du ønsker at tilmelde dig vores nyhedsbrev og modtage nyheder, gode tilbud mm kan du tilmelde dig vores kundeklub på forsiden af shoppen.


Som registreret hos bygge-klodser.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til bygge-klodser.dk via e-mail kontakt@bygge-klodser.dk

 



10. Cookies
På bygge-klodser.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

11. Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på bygge-klodser.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
 
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere bygge-klodser.dk. 

 

Betaling
På bygge-klodser.dk kan du betale med Dankort eller via bankoverførsel.
Vi modtager også følgende udenlandske kreditkort: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express. Du kan også betale via ViaBIll – det er en aftale, du indgår med Viabill direkte og det er deres vilkår, der gælder – men spørg os gerne til råds.

Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes.


Hvis du betaler med ViaBill, så modtager du en opkrævning på mail. Læs mere om ViaBill på www.viabill.com/terms.


Hvis du overfører pengene direkte til vores konto 5501 0725916477 (med bankoverførsel) bliver varerne afsendt, når pengene er gået ind på vores konto. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto..

Der tages ikke gebyr ved betaling på bygge-klodser.dk.

Beløbet hæves altid først på dit kort, når varerne sendes fra bygge-klodser.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Det er trygt og sikkert at handle med kreditkort hos os, idet al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Det er kun Teller A/S (PBS) der har adgang til dataene vedr. betalingen. Hverken Bygge-klodser eller andre uvedkommende har mulighed for at se de data der udveksles. Samme tryghed opnår du ved betaling gennem ViaBill jf deres forretningsbetingelser.

 

Betaling med ViaBill:

Ved køb med Viabill faktura vil du først modtage dine varer, og herefter har du en betalingsfrist jf Viabills vilkår. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om Viabills vilkår og betingelser for køb med faktura, klik her:  http://www.viabill.com/kredit

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Viabill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om Viabill besøg www.viabill.dk. Og på  www.viabill.com/terms kan du også læse mere om Viabills vilkår og beskyttelse af personoplysninger.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@bygge-klodser.dk eller på tlf. 42661234.. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.  

Handelsbetingelserne er senest opdateret oktober 2015